Idag vaknade vi upp till klarblå himmel och sol. Härligt! Vi har haft ca 15 grader.

Vi började med att åka upp i Empire State Building, där observation deck ligger på våning 86. Riktigt coolt!

Vi gick vidare mot Downtown,där vi bla tog oss en titt på Flatiron Building, som är en riktigt fin byggnad. Hon delar av Broadway och 5th Avenue så fint. Just bredvid ligger parken Madison Square Park där de tex har en fin inhägnad där alla NYs hundar kan släppa loss.

Vi slukade sedan en Ceasarsallad för att senare ta oss med metron till sista stationen i Downtown. Där hoppade vi på gratisfärjan till Staten Island som går förbi Frihetsgudinnan. Det blev en del bra kort, men tycker inte att vi kom nog nära nog för att kunna ta den perfekta bilden. Jag behöver ett bättre zoomobjektiv!

När solen började gå ner, runt 19 tiden så promenerade vi till Top of the Rock som är Rockefeller Centers observation deck. Dock så var kön 7 mil lång, så vi hoppade över det och tog en massa kort på utsidan och området omkring istället. Superfint! Så vi tänker åka upp till Top of the Rock imorgon istället :)